2020年3月7日土曜日

色々と忙しいです!

1.
まず、AICPAのライセンス更新です。
先日の記事で、「ライセンス更新処理が終わりました!」と明るく報告したのですが、その直後に下記のメールが、Board of Washingtonから来ました。

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Thank you for submitting your online renewal application with CPE Extension request and CPE documentation. During my review of your CPE, I found that you repeated the course – Social Media Marketing. You originally completed the course on December 15, 2019, then completed it again on March 1, 2020. Credit is not authorized for repeated courses during the same renewal period.
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要は、同じ科目を2回受講しており、その分が無効との事。
足りなくなった分を取り直してくださいとの事です。
因みに、このメール後、追加で4CPE単位を取得し、それを報告し、無事にライセンス更新を完了しました。

2.
確定申告ですが、国税庁HPによると、今年は4/16まで申告期間が延長されました。
https://www.nta.go.jp/taxes/shiraberu/shinkoku/kansensho/kigenencho.htm
今年はまだ何にもやっていないので、これは、良い情報ですね。

3.
仕事の方は、今、全くではないにしても、かなり新しい事をやっているので、そこはちょっと苦労しております。
新しいビジネスを立ち上げる際には、①その商品に対する知識の習得 → ②社外ベンダーとの協業 →③社内調整 →④サービス建付 →⑤広報/宣伝 となるのですが、今は、①と②の所をやっております。
まあ、相変わらず、色々と問題が起きますねえ。。。笑
ただ、朝の通勤電車も新型コロナウイルスの影響でガラガラだし、会社もあんまり人がおりません。
その意味では快適ですね。
 
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さて、新型コロナウイルスの世界的な蔓延で世の中、大混乱です。
酷いのが、横浜港で大問題を起こした、クルーズ船Diamond Princess号を運営しているPrincess Cruise社が運航するGrand Princess号と言う船が、全く同じ問題を米国で起こした事です。
乗客乗員3500名を載せたまま、サンフランシスコ沖で強制停泊されているとの事で、このPrincess Cruise社は、横浜の教訓から何も学んでいない。

3/6の状況が、HPにアップデートされております。
→ https://www.princess.com/news/notices_and_advisories/notices/grand-princess-updates.html

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Updated March 6, 2020 1:45PM PT
Grand Princess Update
Princess Cruises continues to work closely with the California Department of Public Health (CDPH) and U.S. Centers of Disease Control (CDC) and as soon as official results from the COVID-19 testing are completed we will collaborate with them on an announcement.
Guests will continue to be provided complimentary internet and telephone to use in order to stay in contact with their families and loved ones, and the ship’s company is working to keep all guests comfortable.
Princess Cruises medical team will begin outreach to guests regarding all medication needs. A form will be distributed to guests onboard to request prescription refills.
The ship has quickly transitioned food & beverage service to provide Room Service for all staterooms.
More information will be shared as it becomes available.
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 全く、この会社は、どうなっているのでしょうか?

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